ALTRES LÍMITS/ THE OUTER LIMITS:
Shelly y La Nueva Generación - I'm just a fool (1968)

4.12.09

"Tuset Street: Glòria i Maria Pilar"
a cura d'Àngel Casas

La Glòria i la Maria Pilar [...] són boniques.
La Glòria té un aire tímid, ingenu, que li escau molt bé. Fa la impressió que d'un moment a un altre demanarà una flor o preguntarà per què és groc aquest local. La Maria Pilar és extrovertida. Condueix, toca la guitarra, estudia farmàcia. Possiblement quan la Glòria tingui 19 anys també serà extrovertida. I conduirà i tocarà la guitara i estudiarà farmàcia.
Canten. Separades i cadascuna amb el seu estil i pel seu cantó.
La Glòria acaba de treure el primer disc amb cançons del "folk" americà. Ara prepara cançons de gent d'aquí. No en fa, només les canta.
La Maria Pilar va gravar un disc fa dos anys o tres. Després ho va deixar córrer. Ara, potser esperonada per la seva germana, la Glòria i la Maria Pilar són germanes!, ha gravat el segon. I tothom diu que és tan bo. I tothom diu que les seves cançons són molt interessants. I ara l'han convidada a un festival d'autors-intèrprets que es fa a l'estiu a Polònia.
Ens interessa parlar amb elles perquè són joves i boniques i porten botes, faldilles-pantalons i bruses de colors.
-Sou noies Tuset?
GLÒRIA. - No m'agrada Tuset Street. Prefereixo ser una noia del tipus "Elle". Les noies-Tuset són més agosarades.
PILAR. - No sóc noia-Tuset. Sóc una noia d'ara.
-El freqüenteu Tuset Street?
PILAR.- És un absurd aquest carrer. Ara perquè està de moda, però prefereixo passejar pel carrer de Petritxol.
GLÒRIA. - Preferim.
PILAR. - Tu no copiïs el que jo dic.
GLÒRIA. - No hi venim gaire. Però m'agrada la decoració dels establiments.
PILAR. - Conec gent jove de la Facultat que hi solen venir. Són gent trempada.
Durant la conversa em confonc sovint. Li dic Glòria a la Maria Pilar, i Maria Pilar a la Glòria. Passegem i fem fotografies.
-El color que us agrada.
GLÒRIA.- El negre.
PILAR.- No tinc colors preferits. M'agrada que contrastin: blanc i negre, etc.
-Signe del Zodíac.
GLÒRIA.- Leo.
PILAR.- Aquari.
-Què us agrada ballar?
GLÒRIA.- No ballo.
PILAR.- M'és igual. En una "boite" miro les go-go-girls i procuro imitar-les.
-Un intèrpret important.
GLÒRIA.- Aznavour.
PILAR.- Tom Jones.
-I un d'aquí?
GLÒRIA.- Serrat.
PILAR.- Serrat.
-Parlem de nois.
GLÒRIA.- M'agraden tots amb excepcions.
PILAR.- M'agraden els nois sincers i oberts.
-Parlem de matrimoni.
GLÒRIA.- M'agradaria molt casar-me i tenir fills.
PILAR.- Sí. M'agradaria casar-me. Però no com una finalitat, sinó com un mitjà.-Parlem dels animals.
GLÒRA.- Em fan por.
PILAR.- M'agraden els gossos en fotografies.
-Un llibre.
GLÒRIA.- "Ciutadella", de Cronin.
PILAR.- "El petit príncep".
-Una pel·lícula.
GLÒRIA.- Totes de Charlot.
PILAR.- "Zorba, el grec".
-Quin instrument musical us adradaria saber tocar?
GLÒRIA.- La bateria.
PILAR.- El piano.
-Un àpat.
GLÒRIA.- Arròs.
PILAR.- Pa amb tomàquet i truita de patates.
-Una noia que admireu.
GLÒRIA.- La Pilar.
PILAR.- Una companya de curs. És una noia molt conscient.
-Us agraden els menuts?
GLÒRIA.- Molt.
PILAR.- Una estona.
-Una flor.
GLÒRIA.- Les tulipes.
PILAR.- La margarida.
-Fumeu?
GLÒRIA.- No.
PILAR.- Quan a casa no em veuen.

Tele-Estel, 89 (29 de març de 1968)
Entrevista cortesia de/ Entrevista cortesia de/ By cortesy of C.B.V.